گروه نرم افزاری ارکام
031-33463006 031-33463006

آموزش نوار منو و نوار ابزار فوقانی

آموزش نوار منو فوقانی برنامه :

top tools ercom2000

نوار ابزار محیط ترسیم برنامه

 

شماره شکل :

این قسمت توسط برنامه به صورت خودکار مقدار دهی میشود ، برنامه برای هر شکل به ترتیب شماره ای اختصاص میدهد که در بین اشکال آن پروژه یونیک میباشد .

عدد :

این قسمت بیانگر تعداد این شکل در پروژه میباشد ، در صورتی که از شکل طراحی شده چندین تعداد در پروژه داشته باشیم این قسمت را مقدار دهی میکنیم .

عرض و ارتفاع :

مقدار عرض و ارتفاع شکل طراحی شده را نشان میدهد ، مقادیر این قسمت بر حسب میلیمتر میباشد ،بعد از فشار زدن گزینه شکل جدید اشاره گر موس به گزینه عرض پرش کرده با وارد کردن مقدار عرض و فشار دادن کلید اینتر اشاره گر به گزینه ارتفاع پرش میکند .

شکل جدید :

جهت درج شکل جدید استفاده میشود .

ثبت کن :

بعد از طراحی و جهت اعمال تنظیمات بر روی شکل میبایست حتما از گزینه ثبت کن قبل از رفتن به شکل بعدی استفاده شود(به این نکته دقت کنید) ، در غیر اینصورت تنظمات اعمال شده در شکل ذخیره نمیشود .

انصراف :

از دکمه انصراف جهت انصراف از طراحی زمانی استفاده میشود که شکل جدید را کلیک کرده باشیم ولی هنوز از گزینه ثبت کن استفاده نکرده باشیم .

پاک کن :

از این گزینه جهت پاک کردن شکل استفاده میشود . بعد از پاک کردن شکل حتما در جای خالی از صفحه کلیک راست کرده و گزینه شکل ها را ردیف کن استفاده کنید، تاکید میکنیم حتما این کار را انجام دهید  .

نام مشتری :

در قسمت نام مشتری سفارش جاری نشان داده شده است

 

اضافه کن  و آرشیو  :

از گزینه آرشیو زمانی استفاده میشود که نیاز داشته باشیم یک شکل را که زیاد در برنامه استفاده میشود در آرشیو قرار دهیم و هر زمانی و در هر پروژه ای نیاز شد از آن شکل استفاده کنیم ، از گزینه آرشیو جهت فرستادن شکل به آرشیو برنامه و از گزینه اضافه کن جهت فراخوانی شکل از قسمت آرشیو استفاده میشود .

حرکت بین اشکال :

از این گزینه جهت حرکت بین اشکال در طراحی استفاده میشود .

 

زیاد کن  :

با کلیک بر روی این گزینه برنام شکل جاری را در شکل جدید کپی میکند ، به عباریتی دیگر یک شکل جدید ایجاد میکند و شکل جاری را در ان کپی میکند

خروج  :

از این گزینه برای خروج از محیط طراحی برنامه استفاده میشود .

انتخاب سفارش  :

در صورتی که بخواهیم در محیط طراحی و بدون نیاز به خارج شدن از این محیط ، سفارش جاری را عوض کنیم از این گزینه استفاده میکنیم ، با کلیک بر روی این گزینه برنامه لیست سفارشات را برای انتخاب نمایش میدهد .

گزارشات  :

با کلیک بر روی این گزینه منوی گزارشات خروجی برنامه در سمت چپ محیط طراحی ظاهر میشود ، از طریق قسمت گزارشات میتوانیم گزارشاتی نظیر : لیست اشکال پروژه ،  لیست برش شیشه ، گزارشات وزن محصولات و . . .  .

 

آموزش نوار ابزار فوقانی :

top tools2 ercom2000

نوار ابزار فوقانی محیط ترسیم

ابزار اعمال شیشه  :

جهت اعمال شیشه و لنگه در شکل طراحی شده استفاده میشود .

ابزار دست -pan:

از این گزینه زمانی استفاده میشود که نیاز باشد لنگه و شیشه از شکل حذف شود مثلا در صورتی که بخواهیم مولیون داخل فریم طراحی کنیم یا لازم باشد از یونیت های کمکی در شکل استفاده کنیم  (طبق آموزش های قبلی جهت اعمال و تنظیم مولیون ها و یونیت های کمکی می بایست لنگه و شیشه از شکل حذف شوند)

مولیون عمودی  و مولیون افقی :

جهت طراحی مولیون داخل فریم استفاده میشود

یونیت کمکی عمودی  و افقی  :

جهت طراحی یونیت های کمکی در شکل استفاده میشود .

مولیون عمودی-نصف و افقی –نصف  :

از مولیون های نصف زمانی استفاده میشود که بخواهیم بین مولیون ها ، مولیون طراحی کنیم ، طوری که هر دو طرف مولیون یا یکی از طرفین مولیون باشد نه فریم  .

حذف مولیون ها  :

در قسمت های قبلی آموزش توضیح دادیم برای پاک کردن هر مولیون از منوی راست کلیک بر روی هر مولیون استفاده میکنیم ، ولی از این گزینه برای پاک کردن همه مولیون ها استفاده میشود .

طراحی مولیون داخل لنگه – ساش:

برای طراحی مولیون های داخل لنگه – ساش از این گزینه استفاده میشود .

مقیاس طراحی  :

در صورتی که نیاز داشته باشیم مقیاس طراحی را جهت کوچک و بزرگ کردن اشکال تغییر دهیم از این گزینه استفاده میکنیم .

حذف یونیت کمکی :

جهت حذف یونیت های کمکی میبایست بر روی یونیت کمکی مورد نظر کلیک کنیم تا انتخاب شود و سپس از طریق این گزینه آن شکل را حذف کنیم .

تنظمیم جای دستگیره و و لولا :

از این گزینه جهت تنظیم جهت قرارگیری دستگیره و لولا در شکل استفاده میشود .

اضافه کردن قطعات اضافه :

از این گزینه در صورتی استفاده میشود که بخواهیم علاوه بر مواد و متریال هایی که به صورت خودکار در شکل استفاده و محاسبه شده است یکسری متریال دیگر نیز به این شکل اختصاص داده شود ، مثلا برای یک شکل بخواهیم بدون زیاد کردن تعداد شکل ۲ ست یراق در نظر بگیریم یا ۳ عدد لولا در نظر بگیریم  .

تنظیم شکل در صفحه طراحی  :

در صورتی که ابعاد شکل بزرگ باشد و از صفحه طراحی  بیرون بزند ، نرم افزار برای این اشکال نوار لغزنده ای در پایین و در سمت راست محیط طراحی اضافه میکنید علاوه بر این از طریق این گزینه برنامه به صورت خودکار مقیاس شکل را برای جا شدن در صفحه تنظیم میکند .

وسط قرارداد شکل:

از این گزینه جهت وسط قرارداد شکل در محیط طراحی استفاده میشود .

کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به شرکت همیار سیستم می باشد CopyRight 2017