گروه نرم افزاری ارکام
031-33463006 031-33463006

صدور فاکتور و پیش فاکتور نرم افزار ercom

آنالیز قیمت و صدور فاکتور و پیش فاکتور

جهت صدور فاکتور و پیش فاکتور پروژه طراحی شده می بایست بر روی گزینه ی آنالیز قیمت موجود در فرم سفارش برنامه کلیک کنید .

order list ercom2000

صدور پیش فاکتور نرم افزار ercom

  با فشار دادن این گزینه پنجره ای باز می شود که می بایست در این پنجره ابتدا گزینه ی سفارش را حساب کن را کلیک کنید. با زدن دکمه ی حساب کن برنامه اجناس و متریال هایی که در این سفارش استفاده شده اند را  همراه با مقدار و قیمت آنها نمایش میدهد ، البته در صورتی که اجازه نمایش آنها در فرم آنالیز قیمت داده شده باشد .

ورود و ذخیره قیمت ها :

جهت وارد کردن قیمت ها میبایست بر روی ستون قیمت واحد  هر ردیف کلیک کرده و قیمت مورد نظر را وارد کنیم . جهت ذخیره قیمت های وارد شده در برنامه میبایست راست کلیک کرده و گزینه قیمت لوازم به روز کن راکلیک کنیم  .

دقت شود در این برنامه میتوانیم بر اساس لیست قیمت خرید و لیست قیمت فروشT قیمت های متریال ها را در برنامه ذخیره کنیم ، به کمک  امکان انتخاب قیمت  میتوانیم قیمت نهایی یک پیش فاکتور را هم بر اساس قیمت خرید و هم بر اساس قیمت های فروش متفاوت مانند انبوه ساز ، متفرقه ، همکار و … محاسبه کنیم در نتیجه میتوانیم میزان دقیق بهای تمام شده و سود حاصله از پروژه را در حالت های مختلف محاسبه کنیم ، همچنین به کمک امکان انتخاب لیست قیمت میتوانیم پروژه را بر اساس پروفیل هایی از شرکت های مختلف (بدون تغییر در طراحی)قیمت دهی کنیم  و همچنین میتوانیم در صورت افزایش یا کاهش قیمت های پروفیل لیست های جداگانه ای بر اساس تاریخ خرید یا میزان افزایش قیمت تعریف کنیم .

نکته : در محاسبه قیمت پروفیل های آلومینیوم به دلیل احتساب وزن پروفیل میبایست از روش دیگری استفاده کنیم (برای اطلاع از این روش با واحد پشتیبانی شرکت تماس حاصل فرمایید).

جهت تغییر متن قسمت های انتخاب قیمت و انتخاب لیست میتوانید از قسمت اموزش کارت لوازم این دفترچه اموزشی استفاده کنید .

صدور پیش فاکتور به صورت خالص و ناخالص :

جهت محاسبه پروفیل ها به صورت خالص و ناخالص میتوانیم از قسمت  نوع حساب پروفیل استفاده کنیم .

در صورتی که نحوه محاسبه پرت این قسمت با میزان پرت ایجاد شده در عمل همخوانی نداشته باشد میتوانیم از  روش زیر استفاده کنیم :

بر روی قسمت پارامترها  در فرم آنالیز قیمت کلیک کنید .

در فرم بازشده مطابق تصویر زیر می بایست گروه پروفیل هارا انتخاب کنید و سپس در قسمت فرق میزان درصد پرتی که میخواهید بر روی ان پروفیل ها اعمال شود را وارد کنید ، به این نکته دقت داشته باشید که برای اعمال این میزان پرت در پیش فاکتورها میبایست نحوه محاسبه پرت پروفیل در فرم انالیز قیمت بر صورت خالص تنظیم شده باشد .

معمولا تولید کنندگان طبق تجربه قبلی از حدود میزان پرت خط تولید اگاهی دارند یا اینکه میتوانید بر اساس گزارش میزان پرت پروفیل در قسمت بهینه سازی برنامه از میزان پرت هر پروژه اگاه شده و  سپس این میزان را در این قسمت وارد کنند تا پیش فاکتور با احتساب پرت دقیق یا بر اساس تعداد شاخه خریداری شده محاسبه شود .

order parametr ercom2000

قسمت تنظمیات آنالیز قیمت نرم افزار ercom

ثبت پیش فاکتور های صادره :

در صورتی که بخواهیم پیش فاکتورهای صادره در برنامه ثبت شوند میتوانیم از روش زیراستفاده کنیم :

روش اول :

در فرم انالیز قیمت پس از وارد کردن قیمت ها دکمه پیشنهاد را ثبت کن  را کلیک میکنیم ، در پنجره کوچک ظاهر شده در قسمت توضیحات (فلش شماره ۲) ، توضیحاتی در مورد پیش فاکتور وارد میکنیم و دکمه ثبت کن  را کلیک میکنیم .

pishnahad ercom2000

فرم ثبت و فراخوانی پیشنهادهای قدیمی

فراخوانی پیش فاکتور از پیش ثبت شده :

جهت باز کردن پیش فاکتور قبلا ثبت شده ابتدا پروژه مورد نظر را از فرم سفارش پیدا میکنیم، این کار را می توانیم از طریق گزینه انتخاب سفارش در فرم انالیز قیمت نیز انجام دهیم  و سپس در فرم آنالیز قیمت گزینه پیشنهادهای قدیمیرا کلیک میکنیم ، در پنجره باز شده پیش فاکتور ثبت شده را انتخاب میکنیم و سپس گزینه انجام بده  را کلیک میکنیم .

  • جهت وارد کردن توضیحات در پیش فاکتور از گزینه یاداشت استفاده میکنیم .

روش دوم ثبت پیش فاکتورها  ، نصب برنامه های ذخیره سازی پی دی اف است ، بعد از نصب این برنامه ، جهت ذخیره سازی پیش فاکتور میبایست در فرم باز شده جهت پرینت ، به جای پرینتر ، برنامه نصب شده را انتخاب کنیم و پیش فاکتور ها را در پوشه های مجزا ، دسته بندی و ذخیره کنیم .

صدور فاکتور متر مربع

جهت آموزش استفاده این قسمت با واحد پشتیبانی نرم افزار تماس حاصل فرمایید .

وارد کردن قیمت های مخصوص پروفیل های آلومینیوم

جهت آموزش استفاده از این قسمت با واحد پشتیبانی نرم افزار تماس حاصل فرمایید .

گزارش وزن پروژه :

جهت آموزش استفاده از این قسمت با واحد پشتیبانی نرم افزار تماس حاصل فرمایید .

کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به شرکت همیار سیستم می باشد CopyRight 2017